Varaosat Gilera SMT ja Gilera RCR mopoihin laajasta valikoimasta. Lähes kaikki tuotteet suoraan hyllystä toimitukseen.
Tutustu alkuperäisten Gilera varaosien valikoimaan ja tilaa!
Moottoreiden varaosat löytyy kaikkiin malleihin valikosta Moottoriosat.
Tarvittaessa ota yhteyttä Yhteydenotto -kaavakkeella.
Seuraavista valikoista löydät malleittain sekä vuosimallikohtaisesti alkuperäiset Gilera varaosat, jotka tunnistat Original Quality -kuvakkeesta.
Gileran tarina juontaa juurensa Italiaan, vuoteen 1909, jolloin Giuseppe Gilera perusti Milanoon moottoripyörätehtaan. Gileran maahantuonti Suomeen alkoi 2000 luvun alussa. Suomessa Gilera saavutti suosiota erityisesti SMT ja RCR enduromopomallistolla.
Vuonna 1998 Gilera mallistoa uudistettiin merkittävästi ja samalla siitä tuli ensimmäisiä palkkirunkoa käyttäviä mopoja. Perusrakenteeltaan Gilera oli vastaava kuin Derbi Senda, joka oli myös Piaggio Groupin valmistuksessa. Sähköjärjestelmä oli toteutettu Ducatin 6-puolaisella staattorilla sekä Ducatin CDI-puola yksiköllä.
Mallisto koostui vuoteen 2017 saakka SMT, RCR ja SMT Racing malleista.
Vuonna 2006 moottoriksi vaihtui uudemman mallin Rabasa, joka oli myös Derbin ja Aprilian voimanlähteenä.
Vuonna 2011 ulkoasu uudistui kaikkien kateosien osalta. Uudistuksen myötä kaikkiin malleihin tuli digitaalimittaristo, LED-takavalo ja liukusatula tyyppiset jarrusatulat. Alumiinipuolavanteet tulivat samalla kaikkiin supermotomalleihin.
Vuonna 2018 EURO4 mallin myötä tuli täysin uudistettu mallisto, jossa perusrakenne on Gileran, Derbin ja Aprilian osalta sama. Sähköjärjestelmä meni myös vaihtoon eli staattori, CDI, jännitteensäätäjä ja mittaristo sekä lähes kaikki sähkökomponentit vaihtuivat. Gileran ulkoasu poikkeaa Apriliasta ja Derbistä ainoastaan etusivukatteiden ja tarroituksen osalta.
Vuonna 2020 Piaggio Group lopetti 2-tahtisten moottoreiden valmistuksen eli samalla loppui Gilera tarina.
Haluamme varmistaa, että jokainen Gilera-omistaja voi pitää pyöränsä huippukunnossa ja jatkaa ajamista huoletta. Olipa tarpeen huoltaa tai korjata pyörääsi, meiltä löydät laajan valikoiman alkuperäisiä Gilera varaosia. Voit luottaa siihen, että tarjoamme aina laadukkaat varaosat, nopean toimituksen ja erinomaista asiakaspalvelua.
Gilera SMT 1998 – 2020
Gilera SMT Racing 2011 - 2012
Gilera SMT Drifting 2018 - 2020
Gilera RCR 1998 - 2020
Verkkokaupan valikoimassa on kattavasti em. mallien varaosia.
Moottori: Derbi EURO4, 1-sylinterinen 2-tahtinen, nestejäähdytteinen, sylinteritilavuus 49,9 cc, mäntä 39,88 mm, iskunpituus 40 mm, puristussuhde 11,5:1
Kaasutin: DellOrto PHVA17,5
Vaihteisto: 6 vaihdetta monilevyisellä öljykytkimellä
Etujousitus: Etuhaarukka ø37mm sisäputkella, joustomatka 170 mm
Takajousitus: Takahaarukka mono-iskunvaimennus, joustomatka 200 mm
Renkaat: Edessä 100/80×17 ja takana 130/70×17
Jarrulevyt: Edessä ø260 mm ja takana ø220 mm
Etuvalo: Halogen
Takavalo: LED
Pituus: 2020 mm
Istuinkorkeus: 860 mm
Akseliväli: 1365 mm
Paino: 99 kg
Polttoainesäiliön tilavuus: 7,0 litraa.
Moottori: Derbi EURO4, 1-sylinterinen 2-tahtinen, nestejäähdytteinen, sylinteritilavuus 49,9 cc, mäntä 39,88 mm, iskunpituus 40 mm, puristussuhde 11,5:1
Kaasutin: DellOrto PHVA17,5
Vaihteisto: 6 vaihdetta monilevyisellä öljykytkimellä
Etujousitus: USD etuhaarukka ø41mm sisäputkella, joustomatka 240 mm
Takajousitus: Takahaarukka mono-iskunvaimennus, joustomatka 200 mm
Renkaat: Edessä 100/80×17 ja takana 130/70×17
Jarrulevyt: Edessä ø260 mm ja takana ø220 mm
Etuvalo: Halogen
Takavalo: LED
Pituus: 2045 mm
Istuinkorkeus: 865 mm
Akseliväli: 1390 mm
Paino: 104 kg
Polttoainesäiliön tilavuus: 7,0 litraa.
Moottori: Derbi EURO4, 1-sylinterinen 2-tahtinen, nestejäähdytteinen, sylinteritilavuus 49,9 cc, mäntä 39,88 mm, iskunpituus 40 mm, puristussuhde 11,5:1
Kaasutin: DellOrto PHVA17,5
Vaihteisto: 6 vaihdetta monilevyisellä öljykytkimellä
Etujousitus: Etuhaarukka ø37mm sisäputkella, joustomatka 170 mm
Takajousitus: Takahaarukka mono-iskunvaimennus, joustomatka 200 mm
Renkaat: Edessä 80/90×21 ja takana 110/80×18
Jarrulevyt: Edessä ø260 mm ja takana ø220 mm
Etuvalo: Halogen
Takavalo: LED
Pituus: 2070 mm
Istuinkorkeus: 880 mm
Akseliväli: 1365 mm
Paino: 99 kg
Polttoainesäiliön tilavuus: 7,0 litraa.
enduro24 tarjoaa laadukkaita alkuperäisiä varaosia Gilera-mopojen SMT- ja RCR-malleihin. Verkkokaupastamme löydät kattavan valikoiman varaosia, oli tarpeesi sitten moottorin, jousituksen, pyörien, jarrujen tai sähköjärjestelmien varaosista.
Mopon säännöllinen huolto on oleellinen osa mopoharrastusta. Huollon yhteydessä on hyvä arvioida kuluvien osien kunto ja mahdollinen vaihtotarve. Hyvin huollettu ja kunnossa pidetty mopo säilyttää hyvin jälleenmyyntiarvonsa ja on aina valmiina viemään sinut uusiin seikkailuihin. Lisätietoa mopon huollosta löytyy enduro24 PRO -artikkelista Mopon huolto.
Löydät meiltä kaikki huollon yhteydessä tarvittavat stefat, tiivisteet, jarrupalat, ketjurattaat, ketjut, öljyt ja paljon muuta. Huolto- ja korjausosia hankittaessa on tärkeää varmistaa, että varaosat sopivat juuri sinun Gilera-mopoosi. Näin vältyt turhalta työltä ja pahimmillaan varaosan vaurioitumiselta.
Joskus hyvästä huollosta ja oikeanlaisesta käytöstä huolimatta mopo ei toimi niin kuin pitäisi. Apu ongelman ratkaisuun ja korjaukseen löytyy kätevästi enduro24:n asiantuntevasta asiakaspalvelusta sekä monipuolisesta varaosavalikoimasta.
Tutustu laajaan valikoimaamme ja varmista moposi huippukunto!
Mopojen sähköviat ovat usein vaikeasti selvitettäviä vikoja. Vianhaku ja rajaaminen on vaikeaa, jos mopo ei käynnisty. Usein vian syy on rikkoutunut staattori, magneetto-vauhtipyörä, CDI-yksikkö, sytytyspuola, jännitteensäädin, virtalukko tai vaurioitunut johtosarja. Yleismittari on hyödyllinen vianhaussa, mutta sen kaveriksi tarvitset sähkökaavion. enduro24 PRO huolto- ja korjausosiosta löydät yleisimmät mopojen sähkökaaviot.
Gilerassa on käytetty erittäin toimintavarmaa Ducati CDI -puolayksikköä vuosina 2006–2017. Tämä CDI-puolayksikkö saa käyttöjännitteen suoraan staattorilta eli mahdollisesti vikaantunut jännitteensäätäjä ei vaikuta CDI:n toimintaan. Mopon käynnistyminen tarvitsee sähköisessä mielessä vain staattorin, magneeton ja CDI-puolayksikön. Johtosarjaa ei tarvitse muuten kuin CDI:n ja virtalukon välille. Virtalukolta tulee tieto saako sytytyspuola antaa kipinää vai ei.
Uudemmissa 2018–2020 Gilera-malleissa on käytetty erillistä CDI-yksikköä ja sytytyspuolaa. Tässä mallissa myös johtosarja ja jännitteensäätäjä ovat oleellisia mopon käynnistymisen kannalta.
enduro24 on erikoistunut enduromopojen alkuperäisten varaosien myyntiin. Mallikohtaisten varaosien valinta on verkkokaupassa tehty helpoksi, joten löydät sieltä eri malleihin sopivat varaosat sujuvasti. Olipa kyseessä Gilera SMT CDI boksi, Gilera RCR pakoputki tai mikä tahansa Gilera SMT -varaosa, oikea osoite on aina enduro24.
Ota rohkeasti yhteyttä, jos tarvitset apua Gilera-varaosien valinnassa.